Nyheder

2017

17
maj

" .. kvalitet i leverancen og nærhed til kunderne er mindst ligeså vigtig for hosting-firmaernes evne til at klare sig i konkurrencen"

ITWatch.dk har interviewet BFIH's direktør Lennart Meineche om konsolidering i den danske hostingbranche:

Læs artiklen her: www.itwatch.dk (kræver abonnement) - her er et par smagsprøver:

"Stordriftsfordele og øget behov for kapital er en af de væsentligste årsager til den konsolidering som det sidste halvandet års tid har fejet gennem den danske hostingbranche. Men kvalitet i leverancen og nærhed til kunderne er mindst ligeså vigtig for hosting-firmaernes evne til at klare sig i konkurrencen."

"Han peger samtidig på en stærk tendens til at traditionelle hosting-virksomheder i stigende omfang udvikler selvstændige services eller tilbyder services fra andre leverandører som en del af en integrerede løsninger."

 

22
mar

Formand for Virksomhedsråd for IT-sikkerhed: Mærkningsordninger som e-mærket og Hostingcertifikatet inspirerer

Virksomhedsråd for IT-sikkerhed har i dag offentliggjort sine anbefalinger i rapporten ”Et konkurrencedygtigt dansk erhvervsliv gennem styrket IT-sikkerhed”. Virksomhedsrådet anbefaler indsatser på tre konkrete områder: Virksomhedernes viden om IT-sikkerhed, et velfungerende marked og klare reguleringsmæssige rammer. Computerworld har interviewet formanden for Virksomhedsråd for IT-sikkerhed, Per Palmkvist Knudsen, som bl.a. udtaler, at mærkningsordninger som e-mærket og Hostingcertifikatet er værd at kigge på, når man arbejder på at skabe et mere velfungerende marked. Han ser disse mærkningsordninger som gode eksempler på, hvordan danske SMV’er kan få hjælp til at foretage sikre indkøb af IT-ydelser. Det er BFIH og Hostingcertifikatet naturligvis ganske enig i. Læs interviewet på Computerworld  eller virksomhedsrådets anbefalinger.

13
mar

Den ideelle it-support kan kontaktes på både telefon og mail, den kender sine kunder og så taler den dansk

I takt med at virksomheder outsourcer deres it-drift, forsvinder også den lokale it-supporter eller it-afdeling. En radikalt anderledes måde at organisere sin it på, men forventningerne til den outsourcede it-support er den samme: Den skal kende sine kunder og disses individuelle problemstillinger, den skal være let at få fat i og så skal den tale dansk, viser BFIH og Hostingcertifikatets analyse. Læs mere

Se alle nyheder